zondag 6 oktober 2013

Dans

Omdat een speler ziek is en de andere een belangrijke vergadering moete bijwonen, heb ik nog maar twee spelers over tijdens de repetitie. Dat geeft niet want ik wil de dans oefenen die ik heb bedacht en daar hebben we nu alle tijd voor zonder dat twee spelers aan de kant moeten zitten toekijken.

Ik heb een geweldig muziekstuk gevonden van de Daft Beatles, een mash up van twee tracks. Heart of Glass van Blondie vermengd meteen strijkkwartet van Philip Glass. Een ingenieus stukje werk. Daarop maak ik samen met mijn spelers, Pim en Adrie, een dans. Het is puzzelen wat werkt en niet werkt, maar in de loop van de avond ontstaat stukje bij beetje een herhaalbare dans. Gedeeltelijk geïmproviseerd en daardoor levend, maar steeds opnieuw te reproduceren.

Gloeiend van tevredenheid fiets ik naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten