zaterdag 21 mei 2016

Puntjes op de i

In twee repetities zetten we de laatste punten op de i. We werken hard op de donderdagavond en de hele vrijdag overdag om de voorstelling af te maken. Na de donderdagavond ben ik al heel tevreden. Ondanks dat we een tijd niet gerepeteerd hebben beginnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen. Het eindresultaat wordt eindelijk, na lang zwoegen en ploeteren en zoeken naar de juiste vorm, zichtbaar. Geen repetitieproces kan zonder bergen en dalen en ook dit proces blijkbaar niet. Morgen, zondag, hebben we nog een hele dag om door te lopen zodat we er morgenavond bij de eerste voorstelling voor publiek klaar voor zijn. Thuis leg ik nog de laatste hand aan de decorstukken. Ik heb er vertrouwen in, in de broers zelf en in de voorstelling Broers.

In een map vind ik toevallig nog een oude tekening terug. Broers heet die. Het stelt mijn broer Henk, ondertussen de beroemde striptekenaar G. Wasco, en mijzelf voor en is gebaseerd op een foto van Victor Meyerhold. Twee jaar daarvoor speelden wij broers samen, bij mijn eindexamen op de kunstakademie, het stuk De dienstlift van Harold Pinter onder de gewijzigde titel De wachtkamer.

Twee voorstellingen zijn inmiddels uitverkocht. Die van de zondag en de dinsdag in het Pakhuis op de Oostzeedijk. Er zijn nog kaarten voor de voorstellingen op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. De voorstelling van zaterdag is afgelast. Wil je de voorstelling zien met biologisch/vegetarisch drie-gangen-diner dan moet je reserveren via 010 411 61 48, voor de andere voorstellingen via hoenu.nl

Broers
Theatervoorstelling van en met Barry en Richard Kors.
Regie en vormgeving: Fedde Spoel
Productie Stichting Het Vermoeden
Zondag 22 mei t/m vrijdag 27 mei in Rotterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten