dinsdag 17 september 2013

Kwartet met de vormgeefster

Ditmaal zijn we wel met vier spelers en het eerste wat we doen is de tekst een keer opnemen. Dat moet het voor de spelers makkelijker maken om de tekst uit het hoofd te leren. Want het is niet makkelijk een tekst als deze uit het hoofd te leren.

Daarna doen we opnieuw een aantal bewegingsoefeningen. Ditmaal twee aan twee. De duo's bewegen elkaar kopiërend door de ruimte. Misschien moet ik sommige dingen gaan filmen om alle bewegingen te kunnen onthouden.

Eerst bewegen de mannen en de vrouwen twee aan twee samen. Vooral de beweging van de mannenhanden langs het silhouet van de vrouwen is erg mooi.
Dan laat ik De Tweede Vrouw en Philip Glass een dans doen waarbij de Bakker en De Eerste Vrouw toekijken. Ook erg bijzonder.

Dan doen we een rolinterview op verzoek van de vormgeefster die meer wil weten over de achtergrond van de personages om ze zo een bijbehorend kostuum aan te meten. We doen er twee. Eentje met de Bakker en eentje met De Tweede Vrouw. De andere twee bewaren we voor een volgende repetitie. Ik denk niet dat we er veel aan hebben, maar het kan voor de realistische scènes handig zijn.

Aan het einde van de repetitie vragen de spelers me wanneer we dingen gaan vastleggen. Volgende week beloof ik.

In de trein naar Enschede discussieer ik nog met de vormgeefster over het stuk. Ook zij is niet echt onder de indruk van de rolinterviews. Misschien is een uniforme kleding met detailverschillen beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten